Ocenianie kształtujące również w zdalny nauczaniu.


 „Ocenianie kształtujące polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, aby: nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć” – definicja według Danuty Sterny.

W naszej pracy nauczycielskiej najczęściej wykorzystujemy elementy oceniania kształtującego, kierując uwagę na kryteria sukcesu: NaCoBeZu (Na co będę zwracał uwagę?).

Aby uczenie się było bardziej efektywne, nauczyciel  ustala z uczniami, czego  i w jaki sposób mają się nauczyć. Uczniowie mają wpływ na wybór celów i ustalanie kryteriów sukcesu. Kryteria sukcesu powinny być podane w języku zrozumiałym dla ucznia, tak aby mogły one służyć też samoocenie i ocenie koleżeńskiej.

Więcej informacji  na temat oceniania kształtującego w prezentacji Danuty Sterny „Strategie Oceniania Kształtującego” znajduje się pod linkiem:

 https://sprychliki-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/akasperowicz_sprychliki_onmicrosoft_com/EUmXlRSgQd9FvO_zToRWnvkBQIjmruVD9qa-LUYY6bwPhA?e=HGb2MC

zachęcam do lektury Alicja Kasperowicz


 

Opublikowano: 28 maja 2020 18:47

Kategoria: Dla nauczyciela

Wyświetleń: 373

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka z oddziałami przedszkolnymi w Rychlikach

Realizacja: Superszkolna.pl

  • *** Witaj na stronie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka z Oddziałami Przedszkolnymi w Rychlikach ***