Ocenianie kształtujące również w zdalny nauczaniu.
„Ocenianie kształtujące polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, aby: nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć” – definicja według Danuty Sterny.
W naszej pracy nauczycielskiej najczęściej wykorzystujemy elementy oceniania kształtującego, kierując uwagę na kryteria sukcesu: NaCoBeZu (Na co będę zwracał uwagę?).
Aby uczenie się było bardziej efektywne, nauczyciel ustala z uczniami, czego i w jaki sposób mają się nauczyć. Uczniowie mają wpływ na wybór celów i ustalanie kryteriów sukcesu. Kryteria sukcesu powinny być podane w języku zrozumiałym dla ucznia, tak aby mogły one służyć też samoocenie i ocenie koleżeńskiej.
Więcej informacji na temat oceniania kształtującego w prezentacji Danuty Sterny „Strategie Oceniania Kształtującego” znajduje się pod linkiem:
zachęcam do lektury Alicja Kasperowicz
Opublikowano: 28 maja 2020 18:47
Kategoria: Dla nauczyciela
Wyświetleń: 373