KONCEPCJA PRACY ODDZIAŁÓW  PRZEDSZKOLNYCH

W RYCHLIKACH

ROK SZKOLNY 2020/ 2021

 

 Koncepcja pracy oddziałów przedszkolnych oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

 

PODSTAWA PRAWNA

1. Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ( DZ. U, Nr 168, poz. 1324).

 2. Ustawa z dnia 19 marca 2009r.,

o zmianie stawy o systemie oświaty oraz zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr. 56, poz. 458).

3. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. ( Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009r. Nr4, poz. 17).

 

WIZJA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

 Nasze oddziały przedszkolne ciągle doskonalą swoją bazę lokalową. Sale wyposażane są w sprzęt, zabawki, meble, pomoce i środki dydaktyczne sprzyjające indywidualizacji pracy i twórczej aktywności dzieci. Plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy. W celu ułatwienia dziecku porozumiewania się z najbliższym otoczeniem stosujemy wiele ćwiczeń i zabaw doskonalących mowę dziecka oraz w miarę potrzeb terapię logopedyczną, poprzedzoną diagnozą.

Jednym z głównych zadań nauczyciela jest stwarzanie warunków do aktywnego poznawania różnych środowisk oraz stymulacja rozwoju społecznego, m.in. poprzez kultywowanie akceptowanych w naszej kulturze zachowań i form grzecznościowych. Nauczyciele znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Pracownicy oddziałów przedszkolnych współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Wychowankowie mają wsparcie w nauczycielach. Wychowawcy grup każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wszechstronny rozwój.

Oddziały Przedszkolne w Rychlikach są placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich oczekiwania i potrzeby. Praca placówki ukierunkowana jest na dziecko i zapewnia wszechstronny rozwój osobowości. Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole. Oddziały przedszkolne stwarzają warunki do nauki języka obcego. Oferta edukacyjna rozbudza w dzieciach ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość oraz wrażliwość i ich ukryte zdolności. Oddziały przedszkolne przeciwdziałają izolacji społecznej i nietolerancji. Przestrzega się tu praw dziecka. Pracownicy dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.

Oddziały przedszkolne wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rodziców. Wspierają ich w działaniach wychowawczych i opiekuńczych. Zatrudniają wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną. Uwzględniają w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego. Promują swoje osiągnięcia. Stosowane aktywne metody pracy gwarantują wysoką jakość pracy placówki. Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.

 

MISJA ODDZIAŁÓW PRZESZKOLNYCH

 

Jesteśmy oddziałami zapewniającymi profesjonalna opiekę, edukację

i wychowanie. Organizujemy wiele ciekawych uroczystości, spotkań i wycieczek umożliwiających dzieciom kontakt ze środowiskiem kulturalno-społecznym, technicznym i przyrodniczym. Zapewniamy opiekę dzieciom, dbamy o ich bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne. Rozpoznajemy i zaspokajamy potrzeby oraz rozwijamy indywidualne możliwości i talenty. Tworzymy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Oddziały przedszkolne budują środowisko społeczne dziecka, kształtują jego postawę moralną oraz uczą odróżniania dobra od zła. Wspierają działania wychowawcze rodziców. Zachęcają rodziców do udziału w zajęciach pedagogizacji. Promują zachowania przyjazne przyrodzie, a także budują poczucie przynależności regionalnej i narodowej. Zapewniają dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo w placówce oraz w drodze do szkoły. Tworzą warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka. Wspierają działania wychowawcze i edukacyjne rodziców. Analizują i oceniają efekty swojej pracy.

OGÓLNE CELE ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

 

1) Oddziały przedszkolne realizują koncepcję pracy ukierunkowaną na wszechstronny rozwój dzieci.

Oddziały przedszkolne pracują zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy, która jest analizowana i modyfikowana według potrzeb.

2) Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci zorganizowane są w sposób sprzyjający uczeniu się.

Placówka jest miejscem tak zorganizowanym, aby istniała możliwość wyboru różnej aktywności przez dziecko. Swoboda wyboru umożliwia nie tylko diagnozę, określenie potencjału dziecka, ale również kreowanie warunków i dobór sposobów jego rozwoju.

 3) Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej- dzieci są ciekawe otaczającej rzeczywistości, zadają dużo pytań, są dociekliwe, wykazują dużą determinację i wytrwałość przy realizacji określonych zadań, a podczas prac zespołowych potrafią dzielić się zadaniami i zgodnie współpracować.

 4) Aktywność dzieci. Przedszkolaki aktywnie uczestniczą w zajęciach. Nauczycielki stosują aktywizujące i indywidualne metody pracy, dostarczają bodźców, prowokują do działania. Wyzwalają u dzieci aktywność poznawczą i fizyczną.

5) Respektowanie norm społecznych- dzieci rozpoznają swoje emocje, kontrolują je. Czują się pełnoprawnymi członkami społeczności nie tylko przedszkolnej, znają swoje prawa i obowiązki.

6) Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. Powadzi się działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych, dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb dziecka. Stosuje się indywidualizację procesu wspomagania rozwoju dziecka poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy. Opracowuje się i wdraża programy wspomagania i korygowania rozwoju dzieci z udziałem specjalistów: logopedy, pedagoga, psychologa, współpraca z PPP Pasłęk.

7) Oddziały przedszkolne promują wartość wychowania przedszkolnego

w środowisku lokalnym.  Nauczyciele prezentują i upowszechniają informacje

o ofercie proponowanych zajęć, podejmowanych działaniach. Informują środowisko o efektach działań za pomocą strony internetowej, wystaw prac dzieci, działania na terenie Rychlik (przemarsze).

8) Oddziały przedszkolne współpracują ze społecznością szkolną (Szkoła Podstawowa w Rychlikach) i z wieloma innymi instytucjami.

 9) Rodzice są partnerami oddziałów przedszkolnych- rodzice w ramach wypracowanych zasad współpracują w sprawach placówki w obszarach: wychowawczym i organizacyjnym. Placówka pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy. Rodzice są zaangażowani w życie oddziałów przedszkolnych, współorganizują tradycyjne uroczystości wynikające z kalendarza imprez placówki. Oddziały przedszkolne dają rodzicom możliwość pracy nad rozwojem i edukacją ich dzieci poprzez stały kontakt z nauczycielami, prowadzenie „rozmów rozwojowych” i umożliwienie im kontaktów ze specjalistami, pracownikami poradni psychologiczno- pedagogicznej.

 

SYLWETKA ABSOLWENTA ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO

Dziecko kończące oddział przedszkolny:

1) jest dobrze przygotowane do roli ucznia,

2) potrafi funkcjonować w nowym środowisku,

3) potrafi radzić sobie w różnych trudnych sytuacjach.

SYLWETKA PRZEDSZKOLAKA

 Dziecko:

1) współdziała w grupie,

2) jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych,

3) jest kulturalne – zna dobre maniery,

4) posiada podstawową wiedzę o otaczającym go świecie,

5) potrafi wyrażać swoje uczucia, panuje nad emocjami,

6) porozumiewa się z dorosłymi i rówieśnikami,

 7) przestrzega praw i wywiązuje się z obowiązków,

8) przestrzega norm i zasad społecznych,

9) posiada wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,

10) odróżnia dobro od zła,

11) jest tolerancyjne i otwarte na potrzeby drugiego człowieka,

12) ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.

Absolwent naszego oddziału przedszkolnego to dziecko otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Jest to dziecko znające siebie i swoje możliwości, akceptujące odrębność innych, potrafiące odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązujące problemy, dążące do osiągnięcia sukcesu i radzące sobie z niepowodzeniami. Dziecko kończące naszą placówkę dostrzega i szanuje potrzeby innych ludzi, odmienne postawy, przekonania, upodobania, symbole narodowe. Nie obawia się występować publicznie, dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami.

 PROMOCJA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

Jako placówka oświatowa oddziały przedszkolne muszą zabiegać o swoją pozycję i dobrą opinię wśród rodziców oraz w środowisku lokalnym. Od tego, jak placówka jest postrzegana, zależy liczba chętnych dzieci uczęszczających do oddziałów. Działania promocyjne obejmują:

1) organizowanie uroczystości okolicznościowych i integracyjnych dla środowiska rodzinnego,

 2) udział dzieci w konkursach gminnych i ogólnopolskich,

3) dzielenie się sukcesami na łamach prasy lokalnej,

4) realizację projektów edukacyjnych

5) stronę internetową szkoły,

6) aktualne ogłoszenia dla rodziców.

 PREFEROWANE METODY PRACY PLACÓWKI.

W oddziałach przedszkolnych umożliwia się dzieciom aktywność poznawczą i twórczą oraz wspiera rozwój ich zainteresowań i talentów. Stosuje się tradycyjne rozwiązania metodyczne w pracy z dziećmi oraz metody innowacyjne, m.in.:

1) Elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,

2) Elementy Metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,

3) czynnościowe nauczanie matematyki, m.in. Gruszczyk- Kolczyńskiej

 4) metody aktywizujące i twórczego myślenia,

5) zabawy badawcze i doświadczenia,

 6) pedagogikę zabawy KLANZA,

7) różnorodne techniki plastyczne.

 SYSTEMY MOTYWACJI DZIECI

W oddziale przedszkolnym określono, co jest dozwolone, a czego nie wolno-

„ Kodeks Przedszkolaka”.

 Jednym ze stosowanych środków wychowania są nagrody i pochwały. STOSOWANE NAGRODY

1) pochwała indywidualna,

2) pochwała na forum oddziału,

 3) pochwała przed rodzicami,

 4) oklaski,

5) emblematy, naklejki,

6) przydział funkcji.

STOSOWANE KONSEKWENCJE

1) brak nagrody,

2) upomnienie ustne,

3) czasowe odebranie przydzielonej funkcji,

4) poinformowanie rodziców o zachowaniu.

5) oddzielenie od zabawy na określony czas.

Zasady współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

 Oddziały Przedszkolne w Rychlikach aktywnie współpracują z rodzicami. Wspierają ich w wychowaniu dzieci. W trosce o jednolite oddziaływania wychowawcze nauczyciele zapoznają rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do kształtowania u dziecka określonych w niej wiadomości i umiejętności. Informują rodziców o sukcesach i problemach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności na jakie natrafiają. Corocznie w oddziałach przedszkolnych opracowywany jest plan współpracy z rodzicami. Formy współpracy obejmują: zebrania ogólne i grupowe, warsztaty dla rodziców, rozmowy indywidualne, zajęcia otwarte, uroczystości przedszkolne z udziałem rodziców, kącik dla rodziców, tablice informacyjne, galeria prac dziecięcych. Oddziały przedszkolne aktywnie współpracują z rodzicami oraz instytucjami działającymi w lokalnym środowisku, a także z instytucjami działającymi na rzecz dzieci, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci, udzielają wskazówek pomocnych w radzeniu sobie z pojawiającymi się trudnościami wychowawczymi lub/i edukacyjnymi ich dzieci.

 Oddziały przedszkolne akcentują swoją odrębność poprzez własne tradycje, do których należy m.in.:

1) Pasowanie na Przedszkolaka,

2) Andrzejki,

 3) Mikołajki,

 4) Koncert kolęd,

5) Bal Karnawałowy,

6) Dzień Babci i Dziadka,

 7) Dzień Rodziny,

8) Dzień Dziecka.

 PROCESY WSPOMAGANIA ROZWOJU I EDUKACJI

 Placówka przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole i wspiera indywidualny potencjał rozwojowy każdego dziecka. Dba o rozwój intelektualny dziecka, kształcenie procesów poznawczych i doskonalenie kompetencji komunikowania się. Dzieci nabywają wiedzę poprzez przyswajanie oraz aktywne poszukiwanie i odkrywanie, w tym korzystanie z dostępnych źródeł. Oddziały przedszkolne promują zdrowie oraz postawy przyjazne przyrodzie. Dzieci wdrażane są do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu. Obserwują i badają przyrodę. Placówka przywiązuje duże znaczenie do upowszechniania zasad kultury osobistej. Umożliwia dziecku adaptację społeczną i poszerzanie kontaktów otoczeniu. Udział w ustalaniu, a w konsekwencji w respektowaniu praw i obowiązków sprzyja dojrzewaniu społeczno– moralnemu. Uczą się odróżniać dobro od zła. Katalog wartości obejmuje także: piękno, prawdę, miłość, przyjaźń, współdziałanie, odpowiedzialność, szacunek, tolerancję, zdrowie, przyrodę, Ojczyznę. Szczególne miejsce w pracy oddziałów przedszkolnych zajmuje kształtowanie tożsamości dziecka oparte na tradycjach rodzinnych oraz kulturze regionalnej, a także historii narodu. Do istotnych działań placówki należy poznawanie kultury regionu i kraju z równoczesnym otwarciem na kultury innych narodów i grup społecznych.

 ZASADY WSPÓŁPRACY ZESPOŁU PEDAGOGICZNEGO

1) zebrania,

2) Dni Otwarte Przedszkola,

3) konsultacje i porady indywidualne,

4) kącik dla rodziców (informacje, eksponowanie prac),

 5) zajęcia otwarte dla rodziców,

 6) uroczystości, konkursy.

SYSTEM DIAGNOZOWANIA OSIĄGNIĘĆ DZIECI

1) przeprowadzenie obserwacji oraz diagnozy wstępnej,

2) szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka,

3) bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju,

 4) informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po obserwacji/ diagnozie wstępnej i końcowej,

5) półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej pracy,

6) bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ( IPET),

7) dokumentowanie wyników obserwacji,

8) przeprowadzenie obserwacji/ diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy.

 BADANIE OSIĄGNIĘĆ DZIECI W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH

1) prezentacja osiągnięć dzieci (występy, wystawy prac plastycznych),

2) teczki prac i innych dokumentów,

3) arkusze obserwacji rozwoju dziecka,

4) zdjęcia,

5) filmy,

 6) rozmowy.

 

KIERUNKI PRACY ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

„W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”

 

Zadanie :

Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności dziecka ukierunkowanej na propagowanie zdrowego trybu życia.

Cele:

1. Kształtowanie postawy prozdrowotnej: odżywianie, tężyzna fizyczna, profilaktyka, wypoczynek.
2. Utrwalanie przyzwyczajeń i nawyków dbania o codzienną higienę ciała, dezynfekcja jako norma w czasach pandemii.

3. Wyrabianie umiejętności bezpiecznego działania w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia.

4. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach- emocje na wodzy.

 

Działania:

1. Wykorzystanie szerokiej gamy metod, form i środków dydaktycznych do zdobywania doświadczeń, wiedzy i umiejętności w zakresie profilaktyki zdrowia. Systematyczne przestrzeganie zasad higieny.

2. Oswajamy niewidzialne wirusy- wiedza na temat sposobów rozprzestrzeniania się wirusów (covid), kształtowanie umiejętności zapobiegania zakażeniom: mycie i dezynfekcja rąk, korzystanie z jednorazowych ręczników, eliminowanie nawyku używania nie swoich butelek i innych przyborów osobistych.

2. Czerwona lampka: Bezpieczeństwo!- spotkanie z przedstawicielem WORD oraz policjantem na temat bezpieczeństwa w drodze do przedszkola.

3. Zdrowy uśmiech?- jestem na tak!- spotkanie ze stomatologiem, wizyta w gabinecie stomatologicznym, profilaktyka stomatologiczna.

4. Nie boję się pani w białym fartuchu- Spotkanie z pielęgniarką. Rozmowa na temat szczepień sezonowych oraz profilaktyce zdrowotnej w czasie różnych pór roku.

5. Witaminki lubią być zjadane- piramida zdrowego żywienia, Dzień Owocu, warsztaty sałatkowe, Dzień Marchewki

6. Namaluję zdrowie…- konkurs plastyczny o tematyce prozdrowotnej.

7. Szanowny Rodzicu zapraszamy…

*pedagogizacja rodziców:

- dietetyk

- rehabilitant- ćwiczenia z zakresu pierwszej pomocy

*warsztaty:

- sałatki

- soki

- szaszłyki

- pierwsza pomoc/ ratownik medyczny

*hulanki i swawole:

-uroczystości i imprezy grupowe

- wycieczki

8. Komputer, Internet?- znamy i zdrowo z nich korzystamy!

- korzystanie z tablicy interaktywnej

- wykorzystanie różnorodnych stron edukacyjnych

-korzystanie z prezentacji multimedialnych

- zwrócenie uwagi na higienę korzystania z komputera

- zagrożenia w sieci

- przygotowanie dzieci i rodziców do edukacji zdalnej ( zapoznanie z platformą do wideokonferencji ZOOM)

9. Z kwiatami idziemy…

- 04.2021- Dzień Służby Zdrowia

- Dzień Policjanta

- 05.2021-Dzień Strażaka

- 05.2021- Dzień Bibliotekarza

 

 

 

 

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

ZADANIE

DZIAŁANIA

TERMIN REALIZACJI

UWAGI

Stosowanie szerokiej gamy form metod i środków dydaktycznych

  • przygotowanie ciekawych pomocy dydaktycznych
  • - prezentacje multimedialne
  • - filmy edukacyjne
  • -prezentowanie dzieciom wierszy, opowiadań, piosenek o tematyce zdrowotnej.

Systematycznie cały rok szkolny.

 

Oswajamy niewidzialne wirusy

  • wdrażanie do zachowanie zasad bezpieczeństwa sanitarnego, kształtowanie umiejętności zapobiegania zakażeniom:
  • - rozmowy,
  • - pokaz mycia rąk
  • - dezynfekcja rąk,
  • - korzystanie z jednorazowych ręczników,
  • -eliminowanie nawyku używania nie swoich butelek
  • i innych przyborów osobistych
  • - utrzymywanie porządku w miejscu spożywania posiłków, zabawy i pracy.

IX

systematycznie

 

 

Komputer, Internet?- znamy i zdrowo z nich korzystamy!

  • - wykorzystanie różnorodnych stron edukacyjnych
  • -korzystanie z prezentacji multimedialnych
  • - zwrócenie uwagi na higienę korzystania z komputera
  • - zagrożenia w sieci
  • - przygotowanie dzieci i rodziców do edukacji zdalnej ( zapoznanie z platformą do wideokonferencji ZOOM)
  • - korzystanie z tablicy interaktywnej

 

 

 

Czerwona lampka- bezpieczeństwo!

  • spotkanie z policjantem
  • spotkanie z przedstawicielem WORD
  • spotkanie z ratownikiem medycznym- pierwsza pomoc

IX, I

 

X lub V

 

Zdrowy uśmiech?- jestem na tak!

  • pokaz mycia zębów
  • spotkanie ze stomatologiem
  • wizyta w gabinecie stomatologicznym

 

 

Nie boję się pani w białym fartuchu

  • spotkanie z pielęgniarką
  • blok zajęć o zdrowiu i profilaktyce zdrowotnej

 

 

 

Witaminki lubią być zjadane

  • jesienne warsztaty:

- soki

- sałatki

  • zdrowe przekąski, pobudzanie zmysłu  smaku
  • warzywny ogródek na parapecie- hodowanie warzyw
  • zastąpienie słodyczy, chipsów zdrowymi przekąskami- w porozumieniu z rodzicami
  • Dzień Owocu
  • Dzień Marchewki

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

wiosna

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

IV (5 kwietnia)

 

Namaluję zdrowie

  • konkurs plastyczny

IV, V

 

Sport to zdrowie

  • grupowe i międzygrupowe zawody sportowe
  • zapewnienie dzieciom dużo ruchu na świeżym powietrzu
  • budowle śnieżne- zabawy na świeżym powietrzu zimą
  • spotkanie z rehabilitantem- postawa, płaskostopie…

Cały rok

 

Szanowny rodzicu zapraszamy

  • pedagogizacja rodziców:

- dietetyk

-rehabilitant

-ćwiczenia z zakresu pierwszej pomocy

  • warsztaty:

- sałatki

- soki

- szaszłyki

  • hulanki i swawole:

-uroczystości i imprezy grupowe:

Dzień Przedszkolaka, Mikołajki, Koncert Kolęd, Choinka szkolna, Dzień Rodziny

  • - wycieczki- w planie wychowawczym

 

 

 

Z kwiatami idziemy…

  • 04.2021- Dzień Służby Zdrowia
  • - Dzień Policjanta
  • - 05.2021-Dzień Strażaka
  • - 05.2021- Dzień Bibliotekarza

 

 

IV

 

 

V

 

Nasze małe i duże uroczystości

  • Dzień Kropki
  • Dzień Przedszkolaka
  • Święto Odzyskania Niepodległości
  • Dzień Pluszowego Misia
  • Andrzejki
  • Mikołajki
  • Koncert Kolęd
  • Choinka Szkolna
  • Dzień Babci i Dziadka
  • Dzień Marchewki
  • Dzień Rodziny

 

IX (15.09)

IX (20.09)

 

      XI(11.11)

 

 

 

XI (25.11)

XI

XII

XII

I- II

I

 

 

V

V- VI

 

 

 

EWALUACJA

 

Ewaluacja oparta na obserwacji aktywności dzieci, prowadzona będzie na bieżąco w trakcie roku szkolnego 2020/ 2021.

OCZEKIWANE EFEKTY:

Dziecko:

-Aktywnie uczestniczy w działaniach prozdrowotnych.

- Świadomie podejmuje działania z zakresu higieny osobistej.

- Stosuje zasady bezpieczeństwa sanitarnego.

-Zna zagrożenia z najbliższego otoczenia: woda, ogień, ulica, gospodarstwo, zwierzęta.

- Wie, jakie produkty szkodzą zdrowiu, które są zdrowe- chętnie sięga po zdrowe przekąski.

- Czerpie radość z ruchu na świeżym powietrzu.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  • Koncepcja Pracy Oddziału Przedszkolnego w Rychlikach jest dokumentem otwartym i może ulegać modyfikacji.
  • Koncepcję zatwierdza do realizacji Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej w Rychlikach oraz Rada Rodziców.
  • Zmiany mogą być dokonywane na wniosek Rady Pedagogicznej, Dyrektora Szkoły Podstawowej w Rychlikach i Rady Rodziców.

 

RADA PEDAGOGICZNA                                                RADA RODZICÓW

…………………………..                                               ………………………..

…………………………..                                               ………………………..

…………………………..                                               ……………………….

 

Koncepcję Oddziałów Przedszkolnych w Rychlikach przygotowały:

                                      -mgr Justyna Grabowska………………………...

                                                        -mgr Bożena Miszczuk…………………………..

                                                         -mgr Danuta Kondratowicz……………………..

 

 

 

 

KONCEPCJA PRACY

ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYH

W RYCHLIKACH

 

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

 

 

„W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”

 

 

 

 

 

 

Rychliki, 08.09.2020r.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka z oddziałami przedszkolnymi w Rychlikach

Realizacja: Superszkolna.pl

  • *** Witaj na stronie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka z Oddziałami Przedszkolnymi w Rychlikach ***